Juu, taas olemme asian äärellä. Kesä jo ovella kolkuttelee, mutta hetki sitten olimme vielä lumisissa maisemissa. Kelataan pykälän verran aikaa taaksepäin kevään alkumetreille, jolloin annoimme täpärille hieman piristysruisketta. Posti huuteli pakettia hakemaan ja katsomaan mitä olisi tarjolla.
No pari pakettiahan siellä, että unboxataanko?
Paketeista paljastuu Mounty tanko, pulloteline ja Funn black magic polkimet. Pulloteline tuli heti ensikokeilulla havaittua liian ahtaaksi juomapullolle ja saikin palata samassa paketissa myyjäliikkeeseen.
Tanko sitä vastoin alamäkipyörään suunniteltua mallia, jossa 7,5 cm nousu 68 cm leveydellä. Tällä vaihtoehdolla säästyy stemmin korotuspalalta ja näyttääkin tyylikkäämmältä. Hmm... ja So:n selkä kiittää.
Aijai, miten hienosti polkimetkin nykyisin pakataan, kuin kännykät konsanaan. Liekö raaskii paketista ottaa, saati jalan alle laittaa, lähtee vielä maalit... No joo, olennaista näissä laaja koko ja vaihdettavat metallinastat. Nähtäväksi jää, miten hyvin ottaa jalan painon ja estääkö lumisen saappaan pohjan lipsumasta tiukassa paikassa. Vanhat polkimet olivat halvinta saatavilla olevaa muovista markettimallia, pienet ja liukkaat. Lisäksi laakerointi niin heikkoa, ettei poljin tahtonut kunnolla pyöriä.
Sitten vaan asennushommiin...
---
No niin, olemme päässeet taas pari päivää eteenpäin ja So huomaa auringon pyytävän huomiota ikkunan läpi säteillään. Silmiin menee ja ulos kutsuu, mikäs siinä. Lähdetään testilenkille uudella kalustolla.
Ennen kuin saamme ensivaikutelmia kalustosta, tulee havaituksi hienon kelin lisäksi polkujen kunto. Tiukkaan tallautunut, moneen kertaan kävelty ja ajettu polku on nopeakulkuinen. Vauhdit tällä lenkillä tulee olemaan reippaampaa luokkaa kuin tyypillisesti. Sen voi jo nyt luvata.
Tangon korotettu muoto tulee esille jo lenkin alkupuolella hyvänä tuntumana. Sallii hieman pystymmän ajoasennon ja sitä kautta myös tasapaino parempi. Niskalle leppoisampi ajoasento kelpaa myös. Tangon kevyesti taaksepäin suunnatut kädensijat mahdollistavat luonnollisemman asennon ranteille. Ei toki maantiepyörän kippuratangon veroista, jolla saisi koko kämmenen eri suuntaan, mutta kuitenkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti